Friday, February 7, 2014

Sometimes.

Sometimes aku taktau ape yg aku tengah buat. Aku cuba bawa bertenang. Aku cuba kawal perasaan. Tapi tolong bgtau aku apa yang aku dapat.

Kadang kadang hidup ni bukan mudah. Terima kenyataan yang engkau rasa tak mampu nal hadap. Memandang ke langit. Air mata jatuh ke bumi. Pasrah dan redha taktau mana satu pilihan.

Aku bukan mengalah. Cuma aku rasa sudah mula untuk bersendiri. Tuhan, bukan kah aku jugak berhak bahagia? Tuhan jalan ini jalan apa? Kenapa masih tiada aku jumpa penghujungnya. Tuhan aku mohon. Beri aku kekuatan.

Ujian dan dugaan betul betul buat aku kenal erti hidup. Perlahan lahan aku cuba bertahan. Walau bukan mudah. Ya, bukan mudah bertahan dengan ujian tuhan. Salah aku yang letak iman hanya pada hujung jalan. Mencari takdir.

Sekarang aku terasa yang aku bukan lagi aku. Langit yang dulu biru kini mula jadi kelabu. Kalau dulu kamu yg datang bawa sinar kini hanya petir yg mampu menerangi malam.

Aku cuba bertindak tenang. Aku cuba mengawal perasaan. Bukan mudah semoga juga bukan susah. Sudah berkali jatuhnya aku tiada bangunnya. Penatnya aku tanpa ada rasa keliru.

Sudahlah hati. Tuhan lebih tahu. Dia sebaik baik perancang. Tuhan. Aku mahukan kamu. Aku perlukan kamu untuk saat ini. Tolong beri aku senyuman. Aku mohon Tuhan

No comments: