Thursday, February 6, 2014

Jujur

Segala yang jujur telah aku luah. Segala yg terpendam juga aku katakan. Tiada apa yang aku simpan. Tiada apa yang aku pendam.

Jujur engkau mahu, terlalu kejujurab aku hulurkan. Semoga itu memadai. Untuk engkau juga masa depan engkau. Jika bukan dengan aku engkau rancang, guna apa untuk aku menunggu. Tidakkah engkau tahu menunggu itu satu penyiksaan.

Sudah cukuplah aku tersiksa. Menanti janji kekasih lama. Yang mampu engkau lihat dalamnya penuh dusta nista.

Sudahlah engkau dan aku bermain kata. Sudahlah kita mrncipta impian membabi buta. Untuk engkau tahu yang sakit akhirnya nanti aku. Ya aku yg berjiwa tisu.

Semoga nanti lain kali kita bertemu. Hanya pada ikatan yg lebih jitu. Jika itu yg tertulis. Jika tidak engkau tahu dan aku tahu apa jalan yang perlu kita lalu.

Salam.

No comments: