Friday, November 1, 2013

Reason

Assalamualaikum w.b.t. Salam hormat salam satu Malaysia. Puiii!! hahaha. entah bila la si echa ni nak jadik sopan santun lagi lemah lembut gemalai. Kasar macam kertas pasir memanjang oii oii. Tapi orang cakap kalau dah ade niat tu dah oke sgt dah. InsyaAllah. Doa doakan la ye =)

FYI, its already more than 48 hours that i have deactivated my Fb n Twitter account. Hebat tak? Teruja tak? Saya juga teruja dengan diri sendiri. And u know, saya rasa okay je kalau takda fb n twitter ni. Malah rase lebih tenang. Smoga ketenangan ni boleh bertahan. Hope so. InsyaAllah.

Dalam dunia ni, banyak perkara yang berlaku ada reason dia sendiri. Amik la contoh terdekat, mcm sekarang ni aku sedang tutup acc fb n twitter. Engko orang ingat haku suka suka je ke. There got a reason why i did that. Dan biarlah aku n Allah je yang tahu, Aku lebih selesa menyimpan rahsia bersama Allah.

Btw, aritu aku baru excident wehh. Kat highway masa otw balik rumah. Hujan lebat sgt. Tapi tlah, orang cakap memang nak kene. I believe in faith. Aku yakin, tu Allah nak bg aku peringatan. See, kan berReason jugak kan.

Dalam hidup ni, kita tayah nak terasa sangat stress stress. Yakin je apa yang terjadi tu ada reason dia dan ade hikmah apa yang berlaku. Percaya je dunia ni pinjam. Kebahagiaan yang kau rasa pun tak lama, bila bila je Allah boleh amik. Yang penting sekarang ni kite kene la saha dan doa supaya kita boleh terima setiap ujian yg Allah bg kat kita tu kita bole hadapi dengan tenang.

Ada sorang kawan aku ni bgtau, kadang kadang kalau kita ada masalah tak smestinya kita kene terus solve kan masalah tu. Tak salah kita lari sekejap dari masalah, cuma jangan biarkan masalah tu jadik lebih besar. Do the things right. Not do the right thing. Sebab kadang kadang, ada benda yang betul tu kita buat tapi jadik tak betul sebab salah buat. So buat benda jadi betul.

Well, live your life. Go and get your life. Have a reason for what u live for. Keep smiling. Senyum ubat utk segala penyakit. Mungkin. Hihi.

Selamat malam =)


No comments: