Sunday, April 14, 2013

Bertahan

Dua minggu lagi untuk tamat praktikum. hoyeh! hoyeh! Tapi sejujurnya aku bukan la happy macam tu pun. Sejujurnya jugak aku lebih suka praktikum dari kelass oiii. Muaahahhaa~

Dua minggu sebelum banyak ajar tentang hidup. Tentang sabar, tentang sayang dan tentang tenang. Belajar dan terus belajar. Mahu aku agar satu hari nanti bila aku jadik cikgu, aku jadik cikgu yang boleh dibanggakan anak murid aku. Bukan seorang guru yang diingati murid sebab khilaf aku sebagai seorang guru.

Aku cuba anak murid, aku cuba. Cuba untuk kamu semua. 3 cerdik yang baik, semoga kamu menjadi insan yang berguna. Insan yang tidak pernah kenal erti penat, erti lelah erti untuk mengalah.

Semoga dua minggu akan datang aku terus bertahan, terus sabar, terus tenang dan terus sayang. Semoga semua dipermudahkan. Yakinlah bila kita ikhlas, semua menjadi mudah. In Sya Allah =)





No comments: