Monday, June 13, 2011

ORANG tak faham~

pernah tak alami situasi macam nie..kite cerita problem dengan die..pastu die cakap "ouhh...yeke..xpela aku faham perasaan kau" nak tau sumthing tak? aku tak suke ayat tuhhh!!!

nak tau kenapa..oke kau nak tau tak sebenarnye itu tipu..yes..kite memang cerite masalah kite dari A-Z..ye! ye! memang tak ade tinggal satu pun..pastu die cakap die paham..oke firstly aku nk cakap ini pendapat dari aku sendiri la oke..aku cakap ayat tuh *hightlite diatas* tipu sebab aku rase die tak paham pun perasaan kite..sebab ape?sebab die tak PERNAH rase ape yang kite RASE..

oke contoh macam nie, kite cerita kat die yang kite kene tampar dengan cikgu FATAH, padahal kite tak buat salah pun..pastu kawan kite cakap takpe, aku paham perasaan kau..oke aku ulang, die RASE ke kene tampar tuh???RASE ke?? tak kan..oke point kat sini die tak rase dan die TAKKAN faham perasaan kite..tapi!! kalau die pernah kene tampar jugak dan kene tampar bukan salah die mungkin bole terima lagi..




oke mari bagi situasi yang lagi complicated sikit..ouhh come onn~~ kau cerita kau org pasal masalah keluarga, kau cakap famly kau cmnie cmtuh cmnie...dah cerita cerita nanges nanges *cerita sedih sgt* pastu membe kau cakap "ouhh...yeke..xpela aku faham perasaan kau"..once again they are lyinggg!!! die takkkan paham oke perasaan kau..even masalah kau lebih kurang dengan masalah die..sebab die BUKAN di tempat kau, sebab die BUKAN yang nampak ape yang jadik, sebab die TAK rase ape yang kau rase..



oke dah tuh buat ape cerita masalah kau kalau kau rase die tipu yang konon konon die paham perasaan kau?? oke..macam aku la kan..IF aku cerita problem aku kat sumone...aku bukan nak die paham perasaan aku..TAK! seriuss takk..aku juz nak die dengar, bg nasihat semampu yang bole..yela, kite nie manusia kadang kadang kite bole nasihatkan org tapi bile kene kat diri sendiri kite sendiri tak bole terima kan..mungkin ade nasihat dari org yang aku cerite problem aku tuh aku bole guna..ATLEAST aku rase relief..

yeee..kalau aku kan, aku tak mintak lebih...aku nak kau dengar je..tuh pun dah sgt bermakna bagi aku..sebab aku tau, once kite pendam kite akan peram..bila lama lama jadik busuk maka datang la penyakit busuk hati n etc..kan?kan?..huhu..tak, aku tak pernah marah kat orang yang cakap "ouhh...yeke..xpela aku faham perasaan kau" tuh..sumpah aku tak pernah marah..just aku tak percaya ;) tapi aku berterima kasih sangat pada PENDENGAR yang SETIA itu..siapa? die masih seorang kawan yang memahami..die masih seorang sehabat yang sejati..




p/s : bila kite perlukan seseorang untuk kite cerita sesuatu pada die tapi die tak ada, rase macam kite dipergunakan saat die perlukan kite untuk cerita sesuatu kepada kite =)





No comments: