Tuesday, June 25, 2013

Lagi

Lagi lagi kamu, lagi lagi aku. lagi lagi rasa. aku mula bosan aku mula rimas. Aku sendiri tidak tahu mana penghujung. Mungkin penghujung dengan cara begini, mungkin penghujung dengan cara yang ada sekarang.

Yang aku harap, nanti suatu hari nanti bila aku diberi kebahagiaan yang baru, engkau tidak ada lagi disini. Engkau tidak menyebut lagi janji lama. Engkau tidak menyatakan  aku sebenarnya yang pergi. Sedang kan sekarang hati ini yang engkau robek, sedangkan sekarang tiada lagi kebahagiaan yang aku rasa.

Aku jatuh engkau tiada, aku luka engkau ketawa. Aku mula rasa hilang, dan aku ingin sekali pergi, pergi dari kamu yang sedang menjauh. menjauh dan berhenti. Berhenti untuk mencuba, mencuba bertahan. Bertahan untuk terus bersamaku.

Dari dulu lagi aku sudah bertanya pada diri sendiri. Entah mengapa hati aku kuat berkata, ya aku sayang kamu aku perlukan kamu, tetapi di sudut hati itu juga menjerit yang kamu bukan milikku. Cuma aku tidak tahu cara bagaimana untuk kamu pergi, kamu berhenti. Ya aku tahu, aku juga sudah penat. Penat untuk berada dan berdiri di belakang kamu. Penat untuk berpura untuk terus senyum. Senyum dengan hati yang terluka. Ya ini Deep. Dan memang untuk kamu.

Selamat malam Eswaiji. ini yang terakhir. Walau aku rindu.


No comments: